Panas Apabila Felda Bermetamorfosis Fix Deposit Pembangkang..!

Agen BandarQ
3.bpspot/-TiqkCI3LrII/WDcYPCnMOsI/AAAAAAAAiTI/W8F__0OcI1s12RtTwJPq_t9IwyZrRnVmACLcB/s1600/FB_IMG_1479888471273.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Selama ni betul di akui bahawa Felda memang menjadi fix deposit undi untuk BN..! Apabila BN menghadapi PRK Tenang di Johor dulu maka tak cukup tanah cikgu Mala calon PAS kalah dengan undi BN bertambah..! Itu dulu tapi jikalau berlaku PRK di Rompin pelik balasannya kerana terusan 1 undi di Felda kalah..! itu gres menjangkau 2 tahun berlaku..! bagaimana pula sekarang? bagaimana dengan PRU14 yang bakal menjelang nanti???

Jabatan Audit Negara mendedahkan kontrak perolehan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) bernilai RM148.42 juta telah ditandatangi tanpa kebenaran yang sah.
Katanya, dia melibatkan sejumlah 64 kontrak untuk perolehan ΓÇÿlight detection and rangingΓÇÖ (LiDAR) yang didakwa ditandatangani oleh pengarah jabatan pengurusan tanah yang tidak memiliki kuasa.
ΓÇ£Tiada evaluasi terhadap prestasi kewangan telah dijalankan ke atas kontrak-kontrak ini ΓÇô 16 kontrak bernilai RM11.4 juta pada tahun 2013 dan 48 kontrak bernilai RM38.72 juta pada 2014,ΓÇ¥ kata Laporan Audit Negara 2015 (Siri 2) yang dibentangkan di Parlimen, semalam.
Dalam pada itu, laporan itu mengatakan, pengumpulan data LiDAR oleh Bumitouch Sdn Bhd 2013-2015 telah dijalankan.
ΓÇ£Bayaran penuh daripada RM40.57 juta bagi 53 daripada 64 kontrak dengan Bumitouch telah dibentuk walaupun serahan daripada LiDAR tidak diterima sepenuhnya.
ΓÇ£Kerja-kerja telah dimulakan antara 39 sampai 136 hari sebelum peresmian kontraktor diluluskan untuk 45 daripada 64 kontrak LiDAR bernilai RM33.83 juta.
ΓÇ£Bagaimanapun, kerja-kerja tersebut dijalankan menurut rangka kerja yang dimeterai oleh pengarah yang tidak diberi kuasa untuk menandatangani,ΓÇ¥ kata laporan itu.
ismaweb/2016/11/laporan-audit-dedah-64-kontrak-felda-ditandatangani-tanpa-kebenaran/">sumber
1.bpspot/-hGH2nGBxoos/WDcbeYF6WfI/AAAAAAAAiTU/2BT0bH4hXcoOB-BEljPqfObM9_XRcdSpgCLcB/s1600/FB_IMG_1479888441522.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Mana tindakan susulan? kenapa tak dibawa ke muka pengadilan? takkan duit sebegitu besar boleh sekadar dimaklumkan sahaja tanpa dibertanggungjawabkan pelaku kesalahan?
Fahamkan..
*MEMO KHAS UNTUK ANAK-ANAK PENEROKA FELDA DI PERANTAUAN*

```Dari Awal Jd Pengerusi Felda, Org Dah Kata "DIA" Tak Layak Sbb Pernah Terpalit Dgn Isu Rasuah Semasa Pemilihan Parti. Tp Ramai Peneroka Tak Percaya. Bila Dedah Projek Felda Sapu Dek Kaum Kerabat BELIAU, Kata Fitnah. Bila Byk Rumah Generasi Kedua Tersadai, Kata Itu Biasa. Bila Saham FGV Merudum, Itu Faktor Global. Bila Keluar Berita Apa Jua Isu Tentang Penyelewengan  Felda, Mereka Kata Jangan Percaya Itu Hanya Rekaan Semata-Mata. 

Bila Kempen Supaya Tolak Kerajaan Di Kawasan Felda, Mereka Kata Ingatlah Jasa "Tun Razak". Nah, Sekarang Bila Felda Rugi Besar Hasil Laporan Audit Negara, Nak Salahkan Siapa?. Apa Yg Di Perkatakan Selama Ini Rupanya Benar Belaka. Bukan Lagi Fitnah Seperti Apa Yg Mereka Kata. Undi Peneroka Di Kawasan Felda Adalah Aset Mereka.  Kini."Nasi Sudah Makara Bubur", Felda Makin Hancur Dek Mereka Yg Khianat Tak Jujur Dlm Menguruskannya. 

Apakah Anda Nak Tengok Saja?. Buatlah Pilihan Yg Tepat Demi Masa Depan. Jom Ubah, Sebelum Lebih Parah !!. Jgn Biarkan Ibu Bapa Anda Terus Teraniaya Dek Mereka Yg Berkuasa. Sedarkan Mereka Bahawa Felda Skrg Bukanlah Felda Yg Dulu. Felda Skrg Adalah FGV Yg Telah Di Korporatkan Untuk Misi Mencari Keuntungan Semata-Mata. Beli Aset.. Buat Hotel..Tp Pernahkah Kita Dapat Keistimewaan Bila Mahu Menginap?.

Saham FGV Yg Kononnya Boleh Kayakan Peneroka Kini Telah Terkeluar Dari Bursa Malaysia. Apa Lagi Yg Boleh Di Harapkan. Jika Biarkan Bumi Felda Yg Kita Pijak Dulu Makara "Milik Orang" Satu Hari Nanti.  Sedarkan Mereka, Jom "Kembalikan Felda Yg Dahulu !!". Cakna Demi Rakyat.``` *CMKNEWS*

_*"Wahai Anak2 Felda, Sudah2lah  Membela Felda.. Ayuh, Bangkitlah.. Moh Kita Bersama SELAMATKAN FELDA  Demi Masa Depan Generasi Akan Datang. Felda Tetap Di Hati"*_

_*Mohd Shukrie Jamaluddin*_
_Penyelaras NGO KELANA_
_(Kelab Anak Peneroka Felda)_
_Felda Kenanga Jengka 7_

1.bpspot/-LfPdyjNYutk/WDcb7-5ZASI/AAAAAAAAiTY/J6Ar8hiVXKs9o_eQdxk4ujPeaV1gcAyIACLcB/s1600/FB_IMG_1479801076963.jpg" imageanchor="1" style="clear: left; float: left; margin-bottom: 1em; margin-right: 1em;">

Iman tak boleh diwarisi..! Apa yang dibina oleh Tun Razak takkan sama dengan apa yang sedang dilakukan oleh Najib..!

Apa nak jadi???

Lu Fikir La Sendiri!!!

3.bpspot/-Epl26KaMS2c/WDccVvwRzKI/AAAAAAAAiTc/EV6esQEYALcF-xjZHCbXMQMGvVhCZ-bwwCLcB/s1600/najib%2Brosmah%2Bsenh.jpg" imageanchor="1" style="clear: left; float: left; margin-bottom: 1em; margin-right: 1em;">

Comments