Hot Najib Memang Menempah Kalah..?

Agen BandarQ
2.bpspot/-OWWNs282LaM/WDcV8LStHaI/AAAAAAAAiS4/4lKYuJep48U0m1oXzZFbVoj0ba5hcoK2ACLcB/s1600/hamzahahi.jpg" imageanchor="1" style="clear: left; float: left; margin-bottom: 1em; margin-right: 1em;">

Nampaknya rakyat tak perlu lagi terjerit pekik..! tak payah membantah..! tak payah berdemo pun..! 

Hidup lah dengan apa yang ada sehingga pilihanraya..! Tak payah bising bising..! Masa PRU 14 nanti...pangkah lah..!

Kerajaan pertimbang naikkan harga gula

Kerajaan sedang mengkaji untuk menaikkan harga gula berikutan seruan pengeluar komoditi berkenaan.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hamzah Zainuddin berkata, pertimbangan kepada kasus itu telah dilakukan semenjak sebulan yang lalu.
ΓÇ£Perbincangan ini sudah mula semenjak sebukan yang lepas, cuma kita mahu mengikut animo harga di pasaran dunia sama ada sebab-sebab menaik dan turun atau stabil, maka mudahlah kita buat perkiraan.
ΓÇ£Harga gula di pasaran dunia sekarang mencecah USD $0.26sen bagi satu paun berbanding AS$0.16sen pada 2013 bagi berat yang sama.
ΓÇ£Sehubungan itu, seruan (pengeluar gula) ini ada asasnya tetapi saya nak kepastian biar ia memberi keselesaan kepada pengeluar untuk memastikan bekalan mencukupi dan pada masa yang sama saya juga pengguna, jadi saya tidak mahu membeli gula pada harga yang mahal,ΓÇ¥ katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis perunding penjaja dan peniaga kecil kebangsaan di sini, hari ini.
Sebelum ini, peneraju pengeluar gula bertapis terbesar negara, MSM Malaysia Holdings Berhad (MSM) meminta kerajaan menaikkan harga gula sebanyak 20 peratus berikutan kos gula mentah yang semakin tinggi.
Ketua Pegawai Eksekutif MSM, Mohamad Amri Sahari berkata, kos gula mentah meningkat hampir 40 peratus semenjak awal tahun ini dan memberi kesan ke atas margin syarikat.
ismaweb/2016/11/kerajaan-pertimbang-naikkan-harga-gula/">sumber
Bulan lepas harga ikan bilis dah kopek RM.4 bagi 100gm, petang tadi beli dah jadi RM7.40..! Setakat ni ada rakyat dengar kilang gula tutup? ada rakyat dengar kilang minyak masak gulung tikar?
Makanya kerajaan Najib hanya mendengar kata kapitalis..! kata rakyat hanyut dibuang ke longkang..!
So tunggu masa rakyat la pulak menghumban ia orang ke longkang..!
Tunggu...!
Lu Fikir La Sendiri!!!
1.bpspot/-UqM0HCZ1YzQ/WDcXhsXpzrI/AAAAAAAAiTA/bgoMhOKbmXAMfKTZb2Xo1gI891x7w_3dwCLcB/s1600/kabinet%2Bmangkuk.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Comments